Inga-Lill, Ingemar & Håkan

Reumatikerdistriktet Blekinges 40-års jubileum den 9 oktober 2016

131 medlemmar och speciellt inbjudna närvarade på Ronneby Brunn när Reumatikerdistriktet Blekinge firade sitt 40-års jubileum.

Dagen började med att ordförande Inga-Lill Johansson hälsade alla välkomna och vi avnjöt en god förrätt och varmrätt. Efter kaffet på maten så var det dax för dagens underhållning som bestod av sång, musik och Trasthen & Stahrens melodikryss. Det var Ingemar Trasthe och Håkan Stahre som underhöll och till slut så stod det klart att Carina Friberg och Susanne Knese stod som vinnare och tilldelades var sin CD-skiva.
Nu fick dom inbjudna ordet och det var Bernth Ohlin från HSO, en representant från ABF och Anna Schéle från förbundsstyrelsen och de uppvaktaade med var sin gåva. Även lokalföreningarna i Blekinge framförde lyckönskningar till Reumatikerdistriktet och hoppades på ett fortsatt gott samarbete.
Inga-Lill Johansson passade också på att läsa historik samt presentera den nuvarande styrelsen samt tacka alla för den trevliga eftermiddagen innan vi avslutade med kaffe & tårta.

Påstigningsorter och tider för bussarna:
Sölvesborg 11:15 (Däckcentrum/Lasses kiosk)
Olofström  11:45 (Resecentrum)
Karlshamn 12:15 (Resecentrum)

Karlskrona 12:00 (Badhuset samt därefter Gamla OK-motellet)

Framme på Ronneby Brunn cirka 12:30-12:45

Buss samma väg åter cirka 17:00-17:15 från Ronneby Brunn